انجمن اسلامی ورزشکاران
انجمن اسلامی ورزشکاران
 

چگونگی پیدایش سبک هالا

هالا = قدرت ، انسانیت ، آرامش

sabke hala 2

استاد اسماعیل ملک جهانی پس از آنکه در سن ۱۸ سالگی پس از انجام تمرینات سخت و شبانه روزی به مقام استادی در ورزشهای رزمی نائل میشود و دارای مهارت های فوق العاده رزمی می گردد  شروع به مطالعه و تحقیق در انواع سبک های رزمی و شیوه های تمرینی می نماید و بهترین ضربات و شیوه های تمرینی را گلچین نموده و همراه با تمرینات و فرم های ابداعی خود با نام هنر رزمی هالا به جامعه رزمی ایران عرضه می دارد. و بدین ترتیب هنر رزمی هالا در سال  ۱۳۵۹ هجری شمسی و در حالی که استاد فقط ۱۹ سال داشتند حیات خود را آغاز نمود

سبک رزمی هالا برپایه رستگاری و کمالات معنوی است.

بنیانگذار سبک رزمی هالا، اساس و پایه پیدایش سبک خود را الهام گرفته از کلمه لا اله الا الله دانست.

ملک جهانی در گفت و گو با خبرنگار شبستان در تبریز به بیان فلسفه پیدایش سبک رزمی هالا پرداخت.

وی با بیان این که اساس سبک های رزمی دنیا به خصوص سبک های شرقی بر پایه مکتب های فکری فلسفی مانند تائوئیسم، بودیسم و کنفوزئیسم است، گفت: سبک هالا برپایه رستگاری و کمالات معنوی و فیزیکی نهاده شده است.

وی افزود: لا در کلمه هالا از لا اله الا الله که بهترین جمله کمال است، گرفته شده و بر اساس تحقیقات و مطالعات جدی که قبل از ابداع سبک انجام داده ام، به این نتیجه رسیدم که در سبک های شرقی دیدگاه فکری به نام زِنگرایی یا همان طریقت عرفانی مطرح شده است که گوهر انسانی را بیرون آورده و به حقیقت وصل می کند و در واقع اصل بی نیازی را در پیش گرفته اند و بدون مطرح کردن الا الله خود را نیازمند به موجودی برتر و بالاتر به نام الله نمی دانند.

بنیانگذار سبک رزمی هالا ادامه داد: لااله الا الله همان طور که در آیه قرآنی قولوا لا اله الا الله تفلحوا نیز مطرح شده است، کاملترین جمله ای است که خداوند برای بیان رستگاری انسان ها بیان نموده است.

ملک جهانی افزود: یک هنر زمانی می تواند به اوج قدرت خود دست یابد که کمالات معنوی در کنار کمالات فیزیکی قرار گیرند.

وی اظهار داشت: برای ابداع سبک خود پیش هیچ استادی تعلیم ندیده ام و فقط بر اساس تبادل تکنیک با افراد مختلف، الهام گرفتن از طبیعت، اراده باطنی خود و مطالعه دقیق و کامل در رشته های مختلف رزمی به این موفقیت نایل شدم.

استاد ملک جهانی در پاسخ به این سوال که آیا قصدی برای گسترش و جهانی کردن سبک رزمی ایرانی هالا دارید، گفت: متاسفانه برتری مدال سیاست سازمان تربیت بدنی برای ارایه عملکرد می باشد و اقبالی برای اتحاد سبک های رزمی ایرانی وجود ندارد.

وی افزود: عده ای بسیاری سبک ها و هنرهای ناقص کشورهایی چون کره را تبلیغ می کنند در صورتی که سبک هالا دارای دامنه وسیع تکنیک و 18 بخش مسابقه ای است.

وی در خاتمه با بیان اینکه این سبک از سال 59 به رسمیت شناخته شده و تا به حال 76 هزار شاگرد را به جامعه هنرهای رزمی تقدیم کرده است، گفت: از این تعداد 16 هزار نفر دارای پرونده کامل هستند که امیدواریم جوانان غیرتمند ایرانی برای جهانی کردن این رشته تلاش کنند و این راه دشوار را ادامه دهند





برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:, توسط خادم
گرم و سرد کردن بدن در ورزش ضرورت حرکات کششی مغرفی ورزش 5 نییجتسو معرفی ورزش 4 هالا معرفی ورزش3 هاپکیدو مهرفی ورزش3 معرفی ورزش2 معرفی ورزش1 بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام عدم خستگی در ورزش بهترین زمان برای ورزش پهلوان واقعی3... پهلوان واقعی 2... مدال آوران بانوان کیک بوکسینگ ایران. سه روز با خدا
طراح قالب : { معبرسايبري فندرسک}